heartbeat

thx for being my followers

Saturday, April 3, 2010

suke suki jadi ajk konvo

salam..sudah lama aku tdak mgupdate post etry blog neyh yek..ahaks..
aku sememangnyer agak busy pada 2 minggu lepas..mggu nie baru boleyh bernafas..huhu..alhamdulillah..
aku still boleyh bernafas dengan izin Allah..
pada bulan neyh, even aku sgt busy ngan kampus lifeku tapi at the same time i'm happy..hehe..
bcoz why erk???huhuhu..
secrettt!!!(biar aku shja yang tau..hehe)..
sbnrnyer the main idea nak share the lattest new about me..
baru2 nie aku mnjadi penyambut tetamu konvo uum ke-23..so fun..fun..fun..great sgt..
meh sini layanzzz yekk..!!!



1st session

perasaan aku time 1st session tue agak excited+teruja+takut gak ler..
pkul 6 pagi aku dah bgun dah..(dikejut oleyh cik abg trsyg..hehe)
siap2 dlm setengah jam..aku & cik nab pon bergerak ke dewan konvo..
kami nak carik bilik makan kat ats tue tp xsure kat mana la plak..
cari punyer carik, akhirnyer dapat gak mkn..(tapi b4 tue, aku dah diasak + dipaksa+ dibebel oleyh cik nab coz dia nak balik la plak)..
haishh..pew hal plak minah nie??hari tue beria2 ajak aku jadi ajk nie,..last2 dia nak surrender plak..
aku ada la bengang sket but leyh control lagi..jgn mengalah b4 sampai ke garisan penamat k..
aku ape lagi..dgn muke tebal brtnya kpd org2 kat situ mana pintu J coz kami ditugaskan tok jaga pintu J..pintu J tue khas tok ibu bapa +vip dari jauh2..
so..carik punyer carik akhirnyer dapat gak carik pintu j tue..pintu tue kat bhgian ats dewan..
smpai2 jew, ramai parents dah beratur kat tgga nak naek dewan..tgga tue agak tggi bg parents yg dah agak berusia..huhu..
pada 1st session tue, mmg parent trlbeyh2 la plak sbb ada yg trlepas masuk 3 org skali..
sbnrnyer kene bg 2 org jew yg leyh masuk dalam dewn tue..humm..
kami xdapat nak buat ape2 la pd parents yg lewat even ada kad tok masuk dewan..
haishh..bukan salah kami but kami jugak yg kene marah..adushh..sbar2 yek cik seha..
kene smile+maniskan muke kat depan parents tue..even pnat mcm mana pon kene aktif+cergas..
ahaks..story plg hot skali ada ajk kami kene maki hamun ngan pokcik mana ntah..
bkan kami tak nak bagi pokcik tue masuk tapi kami kene jalankan tugas..
last2 kene tahan gak la telinga nie..bkan aku ler yg kene maki hamun tapi dak laki yg namanyer dirahsiakan..hehehe..
ramai glew parents yg kuar masuk dewan sbb dewan tue trlalu sejuk..so, dorg mst la nak ke toilet jew kojenyer..sbg pnyambut tetamu yg brtggjwb kene bagi kad yek kat parents yg nak kuar ke mana2..
aku bertugas smpai 12.30 thg hari..lepas mkn, aku n cik nab angkat kaki cabut ler coz mlm tue kami ada kuiz usul fiqh la plak..ececehh..konon2 time duty tue nak hafal apa yg ptot..ruper2nyer tak sempat nak baca apa2 pon..huhuhu..
balik2 jew, apa lagi carik tilam + bantal ler..kepenatan kot..ahakss~~~~



muke di 1st session duty..kene maniskan muke anda yekk...hehe=)


sempat gak snap even pnat..



kad mnjadi ajk pnyambut tetamu..pinjam dri cik nunu sbnornyer..hehe..


2nd session..

ahakss..for the 2nd session..mood aku lbeyh okies sbb dah ada pengalaman smlm..
so..cik nab pada hari ke-2 dah tak membebel sgt..haha..pnat kot dgar dia berleter..
okies..kali nie lebeyh trancang n sistematik sbb parents mmg kene bagi masuk juz 2 org shja yek..
semua mndengar arahan pada kali ini..parents yg nak ke toilet pon dah mkn berkurngan..
kali nie, kami dah makin tegas ngan etika pakaian parents especially parents chinese..
ada la dlm 2 0r 3 org yang berpakaian agak seksi meksi nie..aku n cik nab terpaksa tahan la kan..
sape suh pkai baju seksis meksis sgt..hahaha..nama pon majlis brprestij, pkai la baju yang agak sopan +senonoh sket kan..ahakss!!
pada sesi kali nie, aku telah bertemu ngan sorg mamat ntah dtg dari mana ntah..
bawak skali video ditgn..konon2 nak amek rakam video graduan amek scroll dr pintu ats..
last2 aku plak jd model video tue..apa kes nie encik..
aku trpaksa layan ler gak sbb tetamu kan..ahakss..
"encik, sila jgn amek video sy yek..sy sdg jalankan duty skg"..
"apa salahnyer sy nak amek video cik adik"..adushhh..cik abg neyhh..pnat kot nak layan..bnyak bnor soklannyer..
aku abaikan jew ler coz bnyak parents kot yg nak kuar msuk dewan tue..pnat seyh..


pic diambil last day..kat depan dmas..



aku n cik nab yg kepenatan mencarik attendence kat kak sya..yg hlg ntah ke mana...



gambr semua ajk2 yg terlibat n menjayakan majlis konvo nie yek..hehe..=)


p/s>>kuiz usul fiqh aku pd mlm tue, aku n cik nab redho + tawakal jew..tapi smpat lg hafal apa yg patot time nak tggu bus tue..hehe..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...