heartbeat

thx for being my followers

Saturday, January 23, 2010

**mukaku menjadi sgt burn**


PERSATUAN SENI SILAT CEKAK MALAYSIA



uols nak tau ker knp mukaku mnjadi sgt burn??stp hari sbtu jew, aku mmg ada ko-k(kokurikulum) silat pd pkul 10.30pg smpai 12.30 tgh hr sepatutnya..akn ttpi mlgnya, kami akan balik pd pkul 1.30 ptg or kul 2.00 ptg..pak long merangkap juru latih kami, dah warning.pd sape2 yg lambat, sila dtg on time..sorg dtg lmbat, kami sume akn mnjadi mgsa..adushhhh!!!trseksanyer~~~~

nak or tak nak, kitorg trpaksa dtg on time gak..td kene brlatih silat di bwh pncaran matahari yg sgt pnas..adushh..muke aku akn mnjdi sgt burn pd stp hari sbtu la..abg khalifah(jurulatih junior yg ke-2),agak kelakar n lawak orgnyer..mujur ar dia xmarah2 kami pasal demo silat last week.kami dah buat muke ketat dah pas kene marah ngan abg senior lg sorg tue..(nama dia aku dah lupe skg..taip dlm keadaan pnat..hihi)..


lepas berlatih silat dlm beberapa jam agknyer, dah tak sempat nak tgok jam.kitorg pon berehat skjap.mndengar lecture dr abg khalifah plak..nak cerita di sini, abg khalifah buat lawak.smbil memandang ke arah aku, abg khalifah bertnya;


abg khalifah: ang dok dpp mana?

aku: petronas(ngan nada yg sgt lemah..dgr tak dgr jew bunyinyer)

abg khalifah: awat ang macm pnat sgt jew aku tgok..pnat ker?muke dah jd merah+gelap sket..(sambil trsengeh2)..tue la, muke ang putih sgt..untung gak sape muke itam nie..tak nmpak sgt kalo burn...hahaha..tp time nak tgkap gmbaq xnampk la plak..hahaha..


muke aku dah jd mcm nie afta ko-k(bukan muke sbnr)


aku ngan muke toyernyer,darahku myirap kat muka..mnjadikan muke aku brtmbah merah mnahan malu..agak2 la,dpn2 org abg khalifah tue dok tgur muke aku..nmpak sgt muke aku dah mnjdi sgt burn..


afta that, kitrg meetng lak, pasal klk(kegiatan luar kelas)..klk sem nie buat kat hutan sintok..selama 2 hari..fuhh..trsgt la pnat..5hb-6hb feb..muke aku mst jd ajk makanan jew.tak da muke laen dah..mgkin dah tercop kat muke aku nie..haha=p


apa-apa pon pd hari nie, aku dah trsedar sket ngan nasihat dan penerangan dari pak long..walaupon pak long nmpak tgas tp dia sbnrnya baek..knp aku ckp dia baek?sbb juz pak long jew yg nak suh kitorg pggil pak long..yang laen2 nak pggil abg walaupon umor deme tue ada la baya2 pak sedra aku jew..ish2..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...