heartbeat

thx for being my followers

Monday, January 11, 2010

**pengorbanan ayhku yg terchenta**

salam..hai..alloo..kpd semua pmbaca blogku..sbnrnya pd hari ni adalah bufday arwah ayahandaku yg trcinta..mgkin org ckp, jgn dikenang org dah tak ada..tp tak salah kan kalo kita ingat segala pengorbanan yg dah dia lakukan..tp aku juz nak share cite nie kat dalam entry aku..dengan sket pngalaman aku yg ada nie akn jd iktibar pd semua..


Ayahandaku yg diberi nama OTHMAN B. HAMID telah dilahirkan pd 12 jan 1956 dan telah kembali ke rahmatullah pd 13 MEI 2007. time tu aku still 17 years old la lepas SPM. arwah ayah disahkan mengidap pnyakit jantung dan nama saintifiknya aku dah lupe la plak..

ayah aku mnggal sehari sebelom aku msuk matrik(MATRIKULASI N.9). perasaan aku time Allah jew la yg tau kan.aku kene tepon pihak kolej mntak tgguh 1 hari jew.cuba la anda bayangkan ngan perasaan yang sdeyh+duka+rasa kehilangan+rasa tggungjwb pd family bercampor mnjd satu.fikiran aku blurr sgt..aku msh ingat lg, mggu orientasi fikiran aku msh kat umah..aku pk mcm2 la..smpai dewi(rumate kat matrix dulu pon pnah ckp..ko nie apahal?mcm ada prob jew?..

Alhamdulillah kat matrix aku jumpe marni. seorg shbat yg sgt memahami diriku. dialah yg bg sokongan n dorongan kat aku..lepas tu, marni kuar dr matrix coz dia nak jd cg..humm..aku pon agk sdeyh la kan..kuliah n kos aku sama ngan dia..kira dah kamceng..tp stp pertemuan psti ada perpisahan..lgpon xbermakna perpisahan kita xleyh cntact each other kan..lepas tu gak, ben pon jd la rumate aku..dia pon agak sempoi n lawak..aku eppy la..

berbalik kpd story ayahku. aku msh ingat kenangan2 bersama2 ayahku dulu..siapa yg xingat kan..knangan yg aku tak leyh lupe ialah, time ayahku bersusah payah nak dtg ke skolah aku kat SBPIT ngan naek moto jew..kalo nak tau, sekolah aku agak jauh dari umah..lbey kurg 45mnt..kalo naek bus kene naek 2 bus kot..ish3..kete ayah time tu rosak.ayah kene gak dtg sekolah sbb nak kene tgok rezuk bersama2 guru kelas kan..humm..

bnyak lh sbnrnya kenangan yg aku xleyh lupekan sal ayh..tp xnak mention pjg2.pnat nak taep kat sini..the end of the story, yg hidup pasti akn mati..so, ingat lah bahawa hidup kita hnyalah singkat..kita xtau bila kita akn pergi mnggalkan org yg trsyg..selagi org yg kita syg masih hdop hargailah dia sebaik2nya..dan masa kita hdup nilah kene berbuat baek pd sume org supaya mndpt keberkatan di dunia dan akhirat..marilah kita bersama2 bnyakkan beramal sblum kita dipggl oleh Yang Maha Esa kelak.InsyaAllah..

P/s:renung2kan dan selamat beramal(gaya ala2 prof izzi ok..hehehe)

2 comments:

Nunu Jamri said...

~kamoo..sabar byk2 yer..ghajin2 la doakan kesejahteraan ayah kamoo d sana~

miss sakura said...

..insyaALLAH..thx..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...